امروز چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ مصادف با ۱۶ ربيع أول ۱۴۴۱
  • اذان صبح: ۰۵:۱۰
  • طلوع آفتاب: ۰۶:۳۷
  • اذان ظهر: ۱۱:۴۸
  • غروب آفتاب: ۱۷:۰۰
  • اذان مغرب: ۱۷:۱۹
  • نیمه شب شرعی: ۲۳:۰۵
  • امام علی(ع): از گنجهای بهشت; نیکی کردن و پنهان نمودن کار[نیک] و صبر بر مصیبتها و نهان کردن گرفتاریها (یعنی عدم شکایت از آنها) است.
+-
بازدید: ۳۸۵
۲۸ مرداد ۱۳۹۸
رئیس پلیس فتا، روند شکایت در مواجهه با کلاهبرداری و برداشت‌های غیرقانونیِ مجازی را تشریح نمود.

در مواجهه با کلاهبرداری مجازی چه باید کرد؟

کلاهبرداری و برداشت‌های اینترنتی غیرقانونی از حساب اشخاص، از جمله جرایمی است که با افزایش استفاده از فضای مجازی فزونی یافته است. آن‌چه در این میان اهمیت دارد، در درجه‌ی نخست پیشگیری و سپس، آشنایی با نحوه‌ی طرح شکایت توسط مالبا‌ختگان‌ است.

به گزارش مهداد؛ سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، درخصوص چگونگی مراجعه مردم به پلیس فتا در مواجهه با کلاهبرداری‌ و برداشت‌های غیرقانونی اظهار داشت: جرم، عملی است که در قانون برایش مجازات تعیین شده و شکایت در آن مورد، قابل تعقیب است اما باید دانست که برای رسیدگی به شکایت، مجوز قضایی نیاز است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به پرونده‌های پلیس فتا -که بیشتر درخصوص برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب اشخاص است- پرداخت و گفت: درخصوص این پرونده‌ها مسدودسازی حساب و استعلامات بانکی نیاز است که احتیاج به مجوز قضایی دارد؛ یعنی ابتدا باید به مرجع قضایی مراجعه کرد.

سرهنگ کاظمی در پاسخ به پرسشی درخصوص چگونگی ثبت شکایت در پرونده کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز اعلام کرد: افراد مالباخته ابتدا باید به مرجع قضایی، یعنی دادسرای جرایم رایانه‌ای، مراجعه کنند. در تهران این دادسرا در خیابان آیت‌الله کاشانی، بلوار اباذر واقع شده است. وی افزود: پس از مراجعه به دادسرا و اخذ مجوز لازم جهت اقدام پلیس، شهروندان باید به مقر پلیس فتا در خیابان مطهری بعد از چهارراه قائم‌مقام مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، مدارک لازم برای انجام شکایت را بسته به نوع جرم متفاوت دانست و خاطر نشان کرد: ادله‌ای که انجام جرم را ثابت کند از جمله مدارک اولیه برای انجام شکایت است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *