امروز شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ مصادف با ۱۵ شعبان ۱۴۴۰
  • اذان صبح: ۰۴:۵۸
  • طلوع آفتاب: ۰۶:۲۷
  • اذان ظهر: ۱۳:۰۳
  • غروب آفتاب: ۱۹:۴۱
  • اذان مغرب: ۱۹:۵۹
  • نیمه شب شرعی: ۰۰:۱۹
  • امام زين العابدين عليه السلام :لقمان به پسرش گفت: «اى پسرم! ... مفيدترين ثروت، بى نيازىِ دل است. بنا بر اين، در همه اين موارد، درنگ كن و قناعت پيشه كن و به آنچه خداوند قسمت كرده، خشنود باش».
+-
بازدید: ۱۷۵۰۸
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

نحوه شکایت و مراحل رسیدگی به جرم توهین و تهمت…

برای مراجعه و پیگیری شکایت شاید با مشکلات متعددی مواجه شده باشید و ندانید که ابتدا باید به کدام دادسرا و دادگاه مراجعه نمایید. نگران نباشید... سایت مهداد در این زمینه نیز آموزش‌های مورد نیاز را ارائه خواهد داد.

در همین ابتدا به مخاطبان عزیز عرض می‌کنیم که اگر هم ابهام و یا سوالی پیش آمد می‌توانید در قسمت پایین صفحه سوالات خود را ثبت نمایید و اگر پیشنهادی راجع به این قسمت از سایت دارید در خدمت هستیم و با گوش جان شنوای پیشنهادات و انتقادات بزرگواران هستیم.
اگر خدای­ ناکرده به کسی توهین و تهمت شد و خواست علیه شخص دیگری شکایت کند، باید نکات زیر را بداند.

توهین و تهمت در هر جایی اتفاق بیفتد، دادسرای آنجا صلاحیت دارد و باید پرونده به آنجا فرستاده شود. همچنین باید تحقیقات در آنجا صورت­ بگیرد. ممکن است ابتدا شما به کلانتری خبر بدهید که در محل حضور پیدا می‌کند و صورتجلسه تنظیم می‌نماید و یا ممکن است به کلانتری مراجعه نموده و همانجا هم شکایت کنید. در مرحله بعد، کلانتری پرونده را به دادسرای صلاحیت‌دار ارسال می‌کند و سرپرست ارجاع هم پرونده را به شعبه مربوطه ارجاع می‌دهد. دادیار و یا بازپرس محترم به پرونده شما رسیدگی می‌کند و از شما درباره شکایت‌تان می‌­پرسد. اگر شاهد و یا دلایل دیگری هم دارید باید به ایشان ارائه دهید و دادیار یا بازپرس محترم هم به محتویات پرونده و دلایل شما رسیدگی می‌کند و اگر وقوع جرم و انتساب آن به متهم محرز شد، متهم به دادسرا احضار می‌شود. در صورت حضور متهم هویت او احراز شده و اتهام به او تفهیم می‌شود. همچنین سوالاتی که نیاز است دادیار یا بازپرس محترم از او می‌پرسد. درصورتی‌که در پی تحقیقات وقوع جرم احراز شود، قرار تامین مناسب طبق ماده ۲۱۷ آیین دادرسی کیفری صادر می­‌شود و آخرین دفاع هم طبق ماده ۲۶۲ قانون فوق از متهم گرفته می‌گردد.
اگر جرم بودن عمل و وجود دلایل کافی برای منتسب­ بودن جرم به متهم کافی بود، قرار­ جلب­ به­ دادرسی صادر می­‌شود و سپس در صورت نبودن اختلاف­ نظر کیفرخواست  هم صادر می­ شود. در مرحله بعد پرونده به دادگاه کیفری ۲ برای صدور حکم ارسال می‌شود. پس از صدور حکم امکان تجدیدنظرخواهی هم برای دو طرف وجود دارد.
در نهایت برای اجرای حکم دوباره پرونده به دادسرای مربوطه برمی‌گردد. اما این دفعه پرونده نزد دادیار اجرای احکام فرستاده می‌شود.

مطالبی که به صورت خلاصه بیان شد در مرحله اجرا معمولا طولانی است. بنابراین برای رسیدگی به پرونده‌تان صبور و شکیبا باشید.

سپاس از اینکه همراه ما بودید.

162 پاسخ به “نحوه شکایت و مراحل رسیدگی به جرم توهین و تهمت…”

  1. مسعود گفت:

    به نام خدا
    با سلام و احترام
    داماد ما یک بهیار اخراجی از بیمارستان شریعتی تهران بود و سپس در منزل پدری خود مشغول تزریقات و کارهای درمانی درمان می شود سپس به عنوان بهیار و انجام تزریقات نزد دکتر بایبوردی کار می کرده او در فامیل و محله خود را دکتر معرفی می نمود پدرم دچار کانسر مثانه می شود و با خواست و اصرار خواهرها که همه از من بزرگتر هستند درمان پدر در منزل توسط این شخص آغاز می شود در همان اولین تزریق دوز شیمی درمانی پدرم دچار افت جسمانی و تحلیل بدن می شود و داماد تصمیم می گیرد با تزریق پروتئین های مکرر افت جسمانی پدر را جبران کند که متاسفانه با انباشت پروتئین ها در ریه پدر موجب انسداد تنفسی وی گشته و خلط های چسبناکی مانع نفس کشیدن او می شود و سرانجام بعد از چند روز با دادن ویسکی سعی در رفع مشکل خلط های چسبناک می کند ولی پدر دو روز فقط فریاد تشنه هستم و به من آب بدهید را مدام تکرار می کند و سر انجام با ایست قلبی فوت می کند و به بیمارستان امیرالمومنین نازی اباد مراجعه می کند و در آنجا دکتر یا سری که از شاگردان دکتر بایبوردی بود گواهی فوت صادر می کند و علت فوت را کانسر مثانه می نویسد پدر می رود و خواهرها اجازه دخالت و اعتراض به من را نمی دهند و چون پدرم نه خواهر، نه برادر و نه عمه و عمو و دایی نداشت و تنها بود این کار او مخفی ماند اما عذاب و ناراحتی و اعتراض من مرا داغان کرده بود و با قرص هایی که به خورد من می دادند سعی در آرام کردن من داشتند بیشتر قرص ها در غذا و شربت به من خورانده می شد تا اینکه تصمیم می گیرند من ازدواج کنم ولی ازدواج هم نتوانست این درد را پنهان کند من درمان مادرم را که دیابت داشت پیش گرفتم و از دادگاه امین بر عاجز او شدم مادر را فقط پیش متخصص یا فوق تخصص یا فلوشیپ بیماری هایش می بردم و هر دو چشمش را عمل آب مروارید را انجام دادم و دیابت او زیر نظر دکتر غدد درمان می شد و مشکلات بیماری او با گرفتن کشت ادرار و کشت خون در بیمارستان لبافی نژاد تهران هر دو ماه یک بار آزمایش و بررسی می شد و اجازه دخالت دامادها را نمی دادم همین امر و مسائل دیگر باعث شد تا خواهرها علیه من قیام کنند و با درگیری و مزاحمت دامادها و پسرانشان مخصوصا پسر دکتر که تازه لیسانس وکالت گرفته بود بیشتر شد از دادگاه خواستار تعیین قیم برای مادرم شدم ولی برگه های دادخواهی را امحا می کردند و به دست من نمی رساندند مجبور شدم خانه مشترک خود و پدری را ترک کنم اما به مادر که آلزایمر هم گرفته بود سر میزدم بعد از یک ماه وقت آزمایش مادرم شد رفتم تا او را به بیمارستان ببرم اما خواهرم مانع شد و گفت شوهرش گفته نیازی نیست باز اصرار کردم ولی با دخالت دامادها و پسر انشان م مزاحمت و درگیری آنها مجبور به عقب نشینی کردم هشت ماه گذشت من مجدد به خانه مادر رفتم و با دیدن دفترچه او متوجه شدم او را بیمارستان و آزمایشگاه نبرده اند و بعضی دارو ها را نیز کم و زیاد کرده اند مادر را برداشتم به خانه خود آوردم و رفتم شناسنامه مادر را نیز بگیرم که داماد سوم با پسرهایش ریختند و سر و صورت مرا زخمی کردند برادر بزرگترم که خود آسیب خورده این دامادها بوده و سهم ارث خود را گرفته بود و از خانه پدری رفته بود با وساطت من برای حل مشکل دعوت شده بود ولی او تنور داغ را چسبید و منافع اقتصادی اش موجب همراهی با خواهرها شد و بر علیه من و نصف شب آمد و مادر را بر د مادر بر د فردا مجدد برای رسیدگی به وضعیت مادرم به خانه او رفتم که داماد اول و پسرانش و داماد دوم به من حمله کردند و جلوی مادر محجور مرا کتک زدند و کتک هم خوردند و دیگر من پا به آن خانه نگذاشتم چند وقت بعد پدر داماد سوم در شهرستان فوت می کند و مراسم ختم پدر را در خانه مادر می اندازد مادر پی مرا می گیرد و احساس می کند برای من اتفاقی افتاده از آن روز به بعد حال مادر بدتر می شود تا اینکه بعد از عید ۹۷مادر را در بیمارستان بستری می کنند بدون گفتن به من دو ماه بعد دوباره حال مادر خراب می شود خواهرم به خانه ما می آید و می گوید مادر تا نیم ساعت دیگر میمیرد گفتم چه کسی گفته ، گفت شوهرم به او سرم و انتی بیوتیک تزریق کرده ،داد و فریاد من آنها را مجبور می کند تا مادر را سریع به بیمارستان ببرند به حراست و رییس بیمارستان نامه می نویسم و گزارش فوق را کتبی به آنها می دهم و هر روز حال مادر را از دکتر جویا میشوم و دکتر فقط میگفت حال مادرت خوب است از بیمارستان مرخص می شود ولی متاسفانه عدم رسیدگی و پپیشگیری و دخالت در درمان باعث شده بود عفونت و نارسایی کلیه مادر به اوج برسد ولی با این حال او را به بیمارستان و مراکز درمانی نمی برند و دوباره بعد از دو ماه حال مادر بد می شود و داماد درمان او را در منزل ادامه می دهد بدون آزمایش یا کشت ادرار و خون و طبق گزارش دکتر محلی که گواهی فوت را صادر نموده بود ده روز بود که علائم بیماری در مادر بوده ولی حتی با اورژانس هم تماس نگرفته بودند و یا او را سریع به بیمارستان نرساندند و موجب فوت مادر نیز گردیدند با مراجعه به دکتر صدور گواهی فوت او اعتراف کرد اشتباه کرده و گزارش کلانتری صادر شد ولی هیچ دادگاهی نبود تا مادر را به پزشک قانونی بفرستند و چون تعطیلات بود مسئول بهشت زهرا هم خودداری کرد از فرستادن مادر به پزشکی قانونی و بار دیگر این دکتر قلابی توانست بدون گذاشتن رد پایی دوباره جنایت دیگری را رقم بزند
    او علاوه بر پدر و مادرم بیماران زیادی را از مطب دکتر بایبوردی با وعده درمان در منزل اسیب رسانده و حتی با تجویز مسکن برای خواهرم باعث ترکیدن آپاندیس وی شد ولی اکنون نیز خواهرها و دامادها باهم هستند و من تنهایی کاری از دستم بر نمی آید در صورت امکان مرا راهنمایی و کمک کنید یا با در اختیار قرار دادن ایمیل من به مراکز رسیدگی کننده کمک بزرگی در احقاق حق نمایید هدف من به روح پدر و مادرممادرم قسم گرفتن دیه نیست فقط داد خواهیم بی داد را
    با تشکر فراوان
    تهران ۹۷

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام وعرض ادب. بسیار ممنونم که سایت مهداد را برای طرح سوالتان انتخاب نمودید.
      اگر دلایل کافی از داماد متخلف دارید و می توانید گفته های خود را در مراجع قضایی ثابت نمایید، می توانید به دادسرای محلی که جرم در آن واقع شده برای طرح شکایت مراجعه نمایید. اگر صرفا جرم او دخالت در امور پزشکی باشد و در مرحله تحقیقات مقدماتی این امر به اثبات برسد پرونده به دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی ارسال می شود. فقط باید بداینم که مرجع قضایی با دلیل و مدرک ادعاهای ما را قبول می کند. بنابراین نباید انتظارات نامقعولی را از قضات محترم داشت… حتما دلایل، شهود و تحقیقات محلی کمک شایانی به شما خواهد نمود.
      روح والدین محترمتان قرین آرامش و شادی.
      با ما همراه باشید.

  2. Mary گفت:

    شکایت تهمت وافترا تنظیم کردم اول ب کلانتری رفتیم وبعد گفتند به دادگاه فرستاده میشوید متهم ب دادگاه رفته ولی برای من هنوز پیامی نیامده است مراحل شکایت چگونه است

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و عرض ادب.
      ممنونم که سایت مهداد را برای طرح سوالتان انتخاب نمودید.
      لطف بفرمایید برای پیگیری پرونده و گردش کار در اسرع وقت به کلانتری مربوطه مراجعه نموده و دادسرایی که پرونده به آنجا ارسال شده است را پرسید. شاید هنگام ثبت شماره تلفن همراه اشتباهی رخ داده باشد…
      موفق و پیروز باشید.

  3. مهران گفت:

    با سلام
    مهران هستم ۳۵ ساله
    یکی از اقوام خونواده چندین ساله که با روشهای مختلف باعث آزار و اذیت کل خونوادمون شده و ما بدون اینکه هیچ نوع درگیر باهاش داشته باشیم ازش قطع رابطه کردیم ولی اون باز هم بی خیال نشده و از هر راهی که پیدا کنه تو زندگی و تصمیمای خونوادگیمون دخالت میکنه و روح و روان هممون رو داره آزار میده دیگه مطمئن شدیم که این کار رو داره از عمد انجام میده و یجورایی میشه گفت که سادیسم داره ولی خیلی باهوشه ،همش تو فکر طرح نقشه هستش و ماهم اصلا دوست نداریم باهاش وارد این بازی بشیم ،که معلوم نیست سرانجامش چی بشه، آیا میشه برای همچین فردی طرح شکایت کنیم؟ کجا باید پیگیری کنیم؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما مخاطب عزیز سایت مهداد
      بسیار ممنونم که سایت مهداد را برای پرسیدن سوال خود انتخاب فرمودید.با توجه به قانون کشورمان تا وقتی که جرمی اتفاق نیفتاده و در عالم خارج محقق نشده، نمی‌توانیم بر نیات آدم‌ها مجازاتی را بار نماییم. اینکه می‌فرمایید اذیت و آزار … باید بروز داشته باشد و در عالم خارج واقع شود. بنابراین اینکه متاسفانه یک نفر بایدها و نبایدهای اخلاقی را رعایت نمی‌کند و در زندگی دیگران دخالت بی جا می کند و … مجازاتی در انتظارش نخواهد بود و باید به مبانی اخلاق اسلامی ارجاع داده شود.
      با سپاس از اینکه مخاطب سایت مهداد هستید…
      با ما همراه باشید.

  4. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید امروز در محوطه دانشکده از کیف بنده مقداری پول دزدیده شده به پلیس گزارش دادم راه حل سریع تری وحود داره؟
    یا اصلا به نتیجه میرسه شکایت من؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و عرض ادب.
      ممنون که سایت مهداد مرکز آموزش را برای سوال خود انتخاب نمودید.
      اولا متاسفیم برای حادثه ای که برایتان اتفاق افتاده است. ثانیا اگر با پلیس در میان گذاشتید ان شاالله نتیجه بخش باشد… بهترین راه همین است. اگر دوربین مداربسته در محوطه دانشکده موجود باشد و یا سایر قرائن موجود باشد ،ان شاالله که شکایت شما به نتیجه می رسد.
      با سایت مهداد گه متعلق به خودتان است همراه باشید.
      توکل بر خدا امیدواریم سارق شناسایی شود.

  5. سارا گفت:

    سلام.تشکر میکنم از سایت و مطالب مفیدتون
    بنده برای استرداد جهیزیه اقدام کرده بودم که در حین انتقال اثاث توسط کارگران،خواهر شوهرم خطاب به کارگران گفت این دختر خیابونی بوده که خودشو به برادر ما وصل کرده و بعد مجدد تکرار کرد دختره ام اسی فلج خیابونی هرزه.بنده مبتلا به بیماری ام اس و باردار می باشم. کارگران ۳ نفر مورد خطاب ایشون بودن.البته اون خواهر دیگش و خواهر زاده اش هم بودن در محل.من به چه جرمی از ایشون شکایت کنم و آیا ۳ شاهد مرد حقانیت مرا ثابت میکند؟آیا دو نفر دیگه خواهر و خواهرزاده مذکر ایشون میتونن خلاف حرف های ایشون رو شهادت بدن؟در ضمن صدای ایشون رو هم ضبط کردم.

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و وقت بخیر.
      ضمن تسلیت رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) مسلما جرم توهین در مورد شما محقق شده و با وجود شهود در محل امکان اثبات جرم وجود دارد. اما در مورد توهین خواهر همسرتان اگر حتی کورسویی برای بازگشت به زندگی مشترک با توجه به وجود فرزند در این میان از خطای ایشان صرفنظر بفرمایید. در دعاوی خانوادگی تا حد امکان باید از مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی خودداری نمود مگر همین یک راه بیشتر نمانده باشد…
      ممنونم که با سایت مهداد همراه هستید

  6. مصطفی احمدی گفت:

    سلام خسته نباشی من شکایت کردم متهم احضاریه رفت براش بایدازکجابدونم رفته یانه

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و عرض ادب.
      ممنونم که مخاطب سایت مهداد هستید. اگر سامانه ثنا داشته باشند ارسال شده است. اگر هم نداشته باشند حتما ابلاغ کتبی خواهد شد.
      نگران نباشید.
      با ما همراه باشید.

  7. سینا گفت:

    سلام من به یه پسره فحش دادم و بعد اون شماره پلاکمو ورداشت دو روز بعد یه شماره موبایل زنگ زد گف بیا کلانتری فلان جا و گف ماشینت فلانه و اسمتم اینه و گفت میخام کمک کنم بهت من پلیسم آیا راست میگه؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و عرض ادب
      ممنونم که مخاطب سایت مهداد هستید. در وهله اول خواهشمندیم که در هنگام دعوا و یا ناراحتی آرامش خود را حفظ نمایید و بدون اینکه تصمیم گیری عجولانه ای داشته باشید سعی در حل مشکل نمایید.
      در رابطه با برخوردی که با آن جوان کردید ایشان به پلیس مراجعه و اعلام شکایت نموده است. شما هم باید در جهت عذرخواهی از ایشان برآیید.
      ممنون از اینکه با سایت مهداد همراه هستید.

  8. mehrasa گفت:

    با سلام
    پرونده بنده به علت اشتباه عریضه نویس در شهری پیگیری شد تا اینکه به دلیل وقوع جرم و محل زندگی متهم در شهر دیگر به دلیل عدم صلاحیت رسیدگی پرونده ارجاع شد. اما دوباره پیامکی حاوی ارجاع مجدد پرونده به شهر اولیه آمده. دلایل ارجاع پرونده چیست؟
    باتشکر

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      با سلام و عرض احترام
      بسیار ممنون که سایت مهداد را انتخاب نمودید. باید عرض کنم که در مورد صلاحیت رسیدگی به جرایم طبق ماده ۳۱۰ قانون آیین دادرسی کیفری، متهم در دادگاهی محاکمه می شود که جرم در حوزه آن واقع شود. این یک اصل است و البته همین ماده سایر موارد را نیز بیان کرده است. اینکه چرا پرونده الان برگشته است به شهر اولیه باید پرونده مطالعه شود کع این امکان برای ما فراهم نیست.
      با ما همراه باشید.

  9. Maryam گفت:

    سلام خسته نباشيد
    راستش مشكل من اين هستش كه
    من ٢٢ سالمه و با مادرم زندگي ميكنم
    پدرم فوت شدن
    برادرم جدا از ما زندگي ميكنه
    ايشون مدتي هستش كه به بنده توهين هاي ناموسي ميكنن
    و به من تهمت ميزنن و تهديدم ميكنن
    حتي منو با گرفتن ماشينم تهديد ميكنن و دارن منو تحت فشار ميزارن
    من ميخواستم بدونم بايد چيكار كنم؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و عرض احترام
      ممنونم که ما را انتخاب کردید
      با توجه به مشکل خانوادگی شما اول سعی در صلح و سازش داشته باشید. در غیر اینصورت به اتهام توهین و تهدید می توانید شکایت نمایید.
      ممنون از اینکه مخاطب سایت مهداد هستید.

  10. ثریا عیسیزاده گفت:

    دوسال پیش که دخترم عقدبود خونه مادزد زد وطلاهای زیادی ازخودم برد وسه تیکه سبک هم لز هدیه دامادم به دخترم هم بود …الان دامادم درحین دعوا بادخترم مارا شریک دزدی میداند ومگوید صحنع سازی کردید.دخترم درحال زندگی است وخاضربه طلاق نیس ..اما من از تهمت شکایت دارم…شاهدهم فقط منوشوعرم ودختر کوچکترم…چه کنم

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و عرض ادب
      بسیار ممنون که سایت مهداد را همراهی می فرمایید.
      مسلما خودتان بهتر از بنده می دانید که در دعوای زوجین متاسفانه برخی موارد مطالبی بیان می شود که به دور از واقع است. درست است داماد شما تهمت می زند ولی مسلما سونیت ندارد و نمی خواهد واقعا شما را متهم به شراکت در دزدی نماید. پس به خاطر زندگی مشترک دخترتان دامادتان را ببخشید و دعوا را در مراجع قضایی پیگیری نفرمایید. زیرا اولین کسی که متضرر می شود دختر خودتان است.
      سعه صدر پیشه نمایید. ان شاالله دامادتان خودش پشیمان می شود و عذرخواهی می کند.
      سپاس از اینکه با ما همراهید.

  11. من گفت:

    سلام
    یک فرد ضرب و شتم انجام داده و در راهرو ساختمان و فقط ضارب و مضروب بودند.

    شاهد که وجود ندارد. آیا بازپرس باید حداقل مراسم قسامه برگزار کند یا نه؟

    راه دیگری برای اثبات وجود دارد؟
    واقعا سیلی زدن اتفاق افتاده.
    ممنون

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و عرض ادب
      ممنون که سایت مهداد را انتخاب نمودید.
      اگر نشانه‌هایی در حد لوث وجود داشته باشد، بازپرس پرونده را برای اجرای قسامه به دادگاه می‌فرستد.
      با ما همراه باشید.

      • من گفت:

        سلام
        ممنون

        بازپرس مطالب پرونده را نمی خواند مشخص بود.
        با سیلی زدن ضرب و شتم اتفاق افتاده. دفعه دوم که ضرب و شتم را یادآوری کردم بازپرس تعجب کرد. این نشانه مطالعه نکردن پرونده است.

        بازپرس قرار نهایی منع تعقیب صادر کرده و فرصت ۱۰ روزه برای اعتراض در دادگاه کیفری وجود دارد.

        به نظرم بازپرس به موارد شکایت توجه یا توجه جدی نکرد و برای ضرب و شتم هم منع تعقیب اعلام کرده.

        با درخواست تجدیدنظر و اعتراض، آیا دادگاه به درخواست مراسم قسامه توجه می کند و بخواهد از متهم سوال کند
        (بازپرس مدیر را احضار کرد و نه مالک که ضارب است)

        برای اعتراض به دادگاه کیفری چگونه مطرح کنم که مخصوصا قسامه برای ضرب و شتم انجام شده توسط ضارب برگزار شود.؟
        ممنون

  12. جاسم عبادی گفت:

    چندی پیش بخاطر تحقیرها وبی احترامهایی که خانواده من درحق من وهمسرم کرده بودند که حتی منجر به بیماری ام اس برای من شده بود خانمم طی چند پیام همه بدی هاوتحقیرهایی که خانواده ام درحق ماانجام داده بودند را به آنها گفت که طی همین پیامها از خانمم به جرم توهین وفترا شکایت کردند در صورتی که هیچ گونه توهین وافترایی به آنها نشده ومارابی دلیل به دادگاه کشانده وباعث بی آبرویی برای ماشدند حالا من باید چکار انجام بدم

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      با سلام و سپاس از اینکه سایت مهداد را انتخاب نمودید.
      لازم است بدانیم وقوع جرم نیاز به سوء نیت دارد و در مورد پرونده این عنصر معنوی در عمل همسر شما وجود نداشته است. اندکی تامل بفرمایید تا قاضی محترم پرونده را بررسی نمایند. بعلاوه بی آبرویی با احضار به دادسرا و دادگاه اتفاق نمی افتد. مجتمع ها و مراجع قضایی در خدمت مردم هستند تا به پرونده های آنان رسیدگی نمایند. بنابراین نگران عرض و آبرو نباشید.
      ان شاالله که مشکلی پیش نمی آید…
      ممنون که سایت مهداد قوه قضاییه را انتخاب نمودید.
      با ما همراه باشید.

  13. مریم گفت:

    سلام. خواهر من مشکل روانی دارد و در خانه مدام وسیله میشکند و ما را تهدید به کشتن میکند. کتک میزند و …
    سابقه پزشکی خاصی ندارد ، به تازگی به روانشناس مراجعه کرده . برای شکایت از او و یا فرستادنش به بیمارستان روانی باید چکار کنم؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و عرض ادب.
      بسیار ممنون که مخاطب سایت مهداد هستید.
      اگر مطمئن هستید که به شما آسیب می رساند اول از همه اقدام به پیدا نمودن روش درمانی باشید و به دنبال معالجه او باشید. اگر امکان پذیر نشد می توانید به مرجع قضایی محله زندگی او مراجعه نمایید تا اقدامات لازم را انجام دهند.
      با ما همراه باشید.

  14. کارشناس سایت مهداد گفت:

    سلام و وقت بخیر.
    مممنویم که سایت مهداد قوه قضاییه را انتخاب نمودید. وظیفه ما کمک به کاهش و رفع مشکلات قضایی مخاطبان و صاحبان اصلی سایت مهداد است.
    در مورد مشکل شما باید عرض کنم باید دلیل کافی برای ادعاهای خود ارائه دهید. پیام های حاوی توهین را می توانید پرینت بگیرید و با تاریخ و زمانش به مرجع قضایی ارائه دهید.
    ماموران کلانتری هم حق نداشتند شما را مورد ضرب و شتم قرار دهند و می توانید به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه و شکایت نمایید.
    ان شاالله که مشکلتان حل می شود.
    با ما همراه باشید.

  15. رضا گفت:

    سلام وخسته نباشد چند وقت پیش خانم بنده با یکی از همسایه ها درگیر شده وکار به کلانتری کشیده ودر همان جا حل وفصل شده متاسفانه چند وقت پیش از کلانتری تماس گرفتن گفتن ازتون شکایت شده واین خانم ادعا کرده که استخوان قفسه سینه اش شکسته وطحال ان خونریزی کرده .اول می خواستم بدانم چکار باید بکنیم .بعد نهایتا چقدر دیه ان می شود ‌با تشکر

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و سپاس از اینکه سایت مهداد قوه قضاییه را انتخاب نمودید.
      اول از همه مرجع قضایی احراز می کند که زمان شکستگی و خونریزی چه زمانی بوده است و آیا اصلا مربوط به دعوا همسر شما بوده یا خیر. سپس باید احراز شود ضربات از طرف همسر شما به ایشان وارد شده و منجر به آسیب شده یا خیر. بنابراین مقام محترم قضایی خود اقدامات لازم را انجام خواهد داد و به پزشکی قانونی ارجاع خواهد داد.
      میزان دیه هم بستگی به تشخیص پزشکی قانونی دارد و ممکن است ارش هم تعیین شود.
      با ما همراه باشید.

  16. رها گفت:

    سلام.ازمن بعنوان دزدی گوشی شکایت شده.ایشون میگن شاهد دارند درحالی که من اصلا خبر ندارم و این کارو نکردنم.مامور زنگ زد ک ایشون گفتند من شاهد دارم.قراره برا بازجویی برم.روند قانونی چطوره؟من چیکارکنم

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و سپاس از اینکه سایت مهداد قوه قضاییه را انتخاب نمودید.
      نگران نباشید.اگر دلیل ایشان به اندازه کافی محکمه پسند نباشد رد می شود. برای بازجویی هم به کلانتری می روید و جواب تحقیقات نهایتا به دادسرای محل وقوع جرم ارسال می شود و اکر منع تعقیب صادر نشود با قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه ارجاع می شود .
      با سایت آموزش همگانی حقوق مهداد همراه باشید.

  17. حسن هستم گفت:

    بنده با سخصی درگیرشده ام و طرف با یک ضربه از ناحیه ابروی چشم مرا زخمی نموده و شکایت کرده ام وار طرف کلانتری به پزشکی قانونی مراجعه نموده و مدارک نیز ارایه داده ام و پرونده در کلانتری تکمیل شده و به بنده گفتند خبر می دهیم تا بروید دادسرا بعد از گذشت چند روز مراجعه نمودم کلانتری میگوید شما به دادسرا نرفته اید پرونده برگشت داده شده کسی به ما نگفته که به دادسرا برویم حال با مراجعه به کلانتری باز میگوید ما خودمان زنگ میزنیم که کی به دادگاه بروید بعد از گذشت ۲۰ روز هنوزتصمیمی از طرف کلانتری گرفته نشده ایا کلانتری چقدر میتواند پرونده را نگه دارد و به دادسرا ارجاع ندهد

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و سپاس از اینکه سایت مهداد را انتخاب نمودید.
      اگر به دادرسرا پرونده ای ارجاع شود مرجع قضایی محترم خودش شاکی را دعوت می نماید. حال اگر چنین نشده است حتما نشانی یا شماره تماس شما ایرادی دارد. به هر حال می توانید در سامانه ثنا هم برای ابلاغ ها ثبت نام بفرمایید تا تمامی ابلاغ ها از طریق پیامک و سامانه به شما اطلاع داده شود.
      در حال حاضر هم حتما از طریق کلانتری پیگیری بفرمایید.
      با ما همراه باشید

  18. فرهاد گفت:

    سلام من ساکن بوشهر هستم و برای کاشت مو به تهران رفتم ولی طوریکه با دکتر حرف زده بودم و پولی که ازم گرفت اون چیزی نبود که مشاوره کرده بودیم، حالا میخوام شکایت کنم ازش، آیا باید به تهران برم؟ یا همینجا شکایت کنم پیگیری میشه؟
    ممنونم

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و سپاس از اینکه سایت مهداد را انتخاب کردید.
      شکایت باید در محل وقوع جرم صورت بگیرد و دادسرای رسیدگی به جرایم پزشکی متولی رسیدگی به این قبیل شکایات است.
      سایت مهداد قوه قضاییه متعلق به شماست
      با ما همراه باشید

  19. Esmail گفت:

    سلام خسته نباشید
    خواستم عرض کنم که یه نفر از اشنها ها که با هم کدورت داشتیم شروع به پیامک های فوش و تهدید. قرار گذاشتن برای دعوا . فحاشی ناموسی برای خانومم فرستاده .الانم شکایت داریم شعبه دادیاری متن پیامک هام روی پرونده شکایت میخواستم از شما بزرگان سوال کنم که حکمش چیه چه دستوراتی قاضی میده برا حکم ایا زندان داره یا با جرایم نقدی تمومش میکنه

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و عرض ادب.
      بسیار ممنون که سایت مهداد را انتخاب کردید.
      اولا اینکه سعی در مجازات ایشان نداشته باشید و سعی بفرمایید ایشان را ببخشید.
      دوما اینکه قانون برای توهین و قذف و تهدید مجازات جداگانه ای در نظر گرفته است.
      اندکی تامل بفرمایید تا مقام محترم قضایی تحقیقات را به صورت کامل انجام دهد.
      مجددا حضرتعالی را به بخشش و گذشت دعوت می نماییم.
      با ما همراه باشید.

  20. علی گفت:

    سلام فردی از من به دلیل دروغ شکایت کرده و حتی شاهد دروغی هم آورده و من تقاضای تحقیقات محلی کردم، حالا من میتونم تاریخ تحقیقات محلی رو بدونم یا نه؟ و بعد از تحقیقات محلی اگر از شاهد های اصلی سوال پرسیده نشده بود من میتونم دوباره شاهد ببرم یا خیر؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز سایت مهداد.
      صرف دروغ جرم نیست.
      در تحقیقات محلی هم می توانید تاریخ را بدانید و هم حضور داشته باشید.
      شهادت شهود غیر از تحقیقات محلی است و این دو ،دو دلیل مجزاست. بنابراین می توانید شاهد را هم نزد مرجع محترم قضایی حاضر نمایید.
      با ما همراه باشید.

  21. مصطفی گفت:

    باسلام
    من برای کار جایی استخدام شدم و مدارکی که بهشون به عنوان ضمانت دادم شناسنامه و کارت ملی هستش ولی الان از محل کار خارج شدم مدارکمو بهم نمیده چکار باید بکنم لطفا راهنماییم کنید ممنون

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام بر شما مخاطب عزیز سایت مهداد
      اولا با تمام توان سعی بفرمایید که با سعه صدر و نرم خویی مدارک خود را تحویل بگیرید. اگر این مشکل حل نشد به نظر می رسد با طرح دعوای حقوقی استرداد اسناد … می توان طرف را مجبور کرد که مدارک شما را پس دهد.
      با ما همراه باشید.

  22. یاسر گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید…
    در سامانه خدمات الکترونیک قضایی اقدام به ثبت شکواییه کردم و همه مدارک و … رو انجام دادم ، فقط الان حدود یه هفته میگذره و خبری نشده …
    میخوام بدونم من در سامانه ثنا هم ثبت نام کردم و حالا بعد از ثبت اینترنتی شکواییه لازم حضوری به دادسرا مراجعه کنم؟
    و اینکه در قسمت آخر ثبت شکواییه وقتی میخوام ارسال به واحد قضایی رو بزنم میاد ( آیا شکواییه احراز هویت شده ؟) این منظورش چیه؟؟؟

    ممنون

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز سایت مهداد
      سوالات حضرتعالی مربوط به قسمت انفورماتیک قوه قضاییه است. بنابراین خواهشمند است از واحد مربوطه به نشانی الکترونیکی http://eadl.ir مراجعه بفرمایید.
      سپاس از همراهی شما

  23. ستاره گفت:

    سلام ببخشید به عنوان مطلع به دادگاه مراجعه کردم و گفتن خیانت در امانت انجام داده اید بنده توضیح رو دادم که امانت رو پس داده ام قاضی هم از کسی که ادعا کرده اصل مدرک رو میخواست چون با کپی ادعا کرده. الان یک ماه گذشته هنوز در ثنا برای من چیزی نیومده نه کاغذی کتبی. من چه طور باید بدونم نتیجه چی شده؟

  24. Safoora گفت:

    با عرض سلام کمکی ازتون میخواستم.دامادمو با خواهرم عقد کرده ولی هیچ مدرکی ندارن فقط یه فیلمه از اول کار دومادمون دروغگو و اصلا کار نمیکنه دست بزن داره.خیلی کارا میکنه.الان سه ماهی میشه که خونوادش این وصلتو بهم زدن و از اینجا فرار کردن به چه علتی نمیدونم و پسرش تنها اینجا مونده و ماهی یه بار پیدا میشه و از پشت گوشی تهدید میکنه که میام خونتونو اتیش میزنم و یا دخترتو میدزدم.الان ما موندیم وقتی رفتیم شکایت کنیم اولش چی بگیم لطفااا میشه کمک کنین

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز سایت مهداد
      ابتدا باید عرض کنم عقد خواهرتان را با حضور عاقد و سایر شاهدان می توانید اثبات بفرمایید. راجع به بقیه موارد مانند تهدید و …. نیز با استفاده از دلایل دیگر می توانید شکایت خود را در کلانتری یا دادسرای محلی که جرم واقع شده مطرح بفرمایید. در مورد مزاحمت تلفنی هم امکان طرح شکایت وجود دارد.
      ممنون از اینکه به سایت مهداد معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اطمینان نمودید.
      با ما همراه باشید

  25. فروغ گفت:

    ۱۹ سال با توهین و تهدید و انواع و اقسام آزار و اذیت های روحی جسمی روانی پدرم زندگی کردم. انواع و اقسام بیماری های عصبی گرفتم. چطور میتونم شکایت کنم و نتیجه شکایت و حکم دادگاه چیه؟ ایا امکانش هست که پدر رو مجبور کنند که جدا از ما زندگی کنه؟ برای اینکه این اتفاق بیفته باید چکاری انجام بدم؟ در ضمن بخاطر همین موضوع بارها خودکشی ناموفق داشتم

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و عرض ادب
      ممنون که سوالتان را با ما در میان گذاشتید.
      لازم است ابتدا به عنوان خواهر عرض کنم که پدر، پدر است و جایگاهش باید حفظ شود، مگر اینکه واقعا ایشان مشکل و یا بیماری خاصی داشته باشند که منجر به آسیب های متعددی شده باشد. اگر از لحاظ روحی و روانی سلامتی لازم را دارا نیستند ایشان را به مرکز درمانی یا مشاوره روانشناس و یا روانپرشک ببرید. البته به قول لین و زبان نرم.
      اگر افاقه نکرد و مجددا آسیبی به شما وارد شد، می توانید با پلیس تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید. ضمن اینکه توهین و تهدید نیز مستقلا جرم است و قابل شکایت می باشد، اما حواستان باشد از چه کسی شکایت می کنید
      با ما همراه باشید.

  26. حدیث گفت:

    باسلام
    ی اقای منو متهم به دزدی کرده و گفته اگه اون وسیله ک بردمو نیارم عکسای منو برای خانوادم میفرسته (من اون وسایلو نبردم و مدرک هم دارم )_از تهدیداش هم وویس دارم هم پیام دارم _میتونم شکایت کنم؟؟؟؟

  27. M گفت:

    من يه سوال داشتم
    من دانشجو هستم ونماينده گروه بودم
    استاد طي تماس با من سر من فرياد كشيده و به نحوي روي من اثر گذاشته و در جمع به من بي احترامي كرده و من رو مسخره كرده و من مي خواهم رسما از او شكايت كنم چيكار بايد بكنم براي اين مسله شاهد عيني وجود دارد

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و سپاس از همراهی شما
      توهین جرم است اما حواستان باشد که استاد مثل پدرتان است و شاید واقعا قصدی نداشته اند و شما ناراحت شدید.
      ممنون از همراهی شما

  28. حمید فرزاد گفت:

    سلام
    حدود یکسال پیش از طرف مرکز isp که اشتراک اینترنت منزل را از آنجا گرفته ایم به منزل تماس گرفته و پسرم گوشی را برداشته و فرد تماس گیرنده از پسرم میخواهد که مشخصات و شماره ملی یکی از اعضاء بالای ۱۸ سال خانواده را اعلام نماید و چون در آن ساعت کسی جز پسرم در منزل نبوده و شماره ملی من را هم نمی دانسته ناچار مشخصات و شماره ملی خودش را به اپراتور شرکت میدهد پس از مدتی از طرف پلیس فتا به درب منزل مراجعه کردند و اعلام نمودند در سایت شکایات سازمان بازرسی مطالبی برعلیه یکی از کارمندان این سازمان نوشته شده که با ردیابی آن معلوم شده که این گزارش از طریق خط اینترنت و مودم منزل شما ارسال شده و در این هنگام متوجه شدیم که شرکت isp بدون اطلاع و کسب رضایت اشتراک اینترنت منزل را به نام پسرم به ثبت رسانده و بنابراین چون اشتراک به نام او ثبت شده بود احضاریه ای از دادسرا به نام وی که در حال حاضر دانشجو هست و حدود ۱۹ سال سن دارد به درب منزل ارسال و ابلاغ گردید این در حالی است که ما نه کارمندی که بر علیه او گزارش ارسال شده است را می شناسیم و نه اینکه خدای ناکرده خصومتی قبلی با وی داشته ایم و نه اینکه اصلا پسرم او را حتی تاکنون دیده و یا مراوده ای داشته است، بلکه به یقین گرفتار توطئه ای شده ایم و خط اینترنت ما به نحوی هک گردیده و این اقدام با اهداف نامعلومی از سوی فرد یا افراد ناشناس و نابکاری صورت گرفته، لکن علیرغم این موضوع تاکنون دادسرا چندین نوبت پسرم را احضار و این موضوع فرزندم را دارای روح و شخصیتی بسیار حساس می باشد شدیدا دچار آزردگی عصبی و روحی کرده و هم اینکه آرامش خانواده به هم ریخته است، در ضمن لازم به ذکر است که خود بنده نیز کارمند دولت می باشم و هیچگاه با فرد مورد نظر برخورد و درگیری نداشته ام و اصولا خانواده ای هستیم که به خیر و شر دیگران کاری نداریم، لذا خواهشمندم راهنمایی بفرمایید که ما چگونه میتوانیم از این شر ناخواسته خلاص شویم و از این وضعیت رهایی یابیم؟ پیشاپیش از محبت شما سپاسگزارم

  29. نازی گفت:

    سلام خسته نباشید … حدود یکسال هست برادرم عقد کردن و مشکلاتی پیش اومد که میخوان جدا بشن … الان اون خانوم مهریشو اجرا گذاشته و در برگه احضاریه تهمت زدن که ماشین رو فروخته اند که مهریه ندهد مراحل شکایت برای این تهمت چی هست؟ برای اینکه تهمت زدن تا کار خودشان را پیش ببرند به دلیل اینکه ماشین فروخته نشده است لطفا پاسخ بدهید ممنونم بابت زحماتتون

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز سایت مهداد
      جرم تهمت در قانون تعریف مشخصی دارد و نمی توان هر چه که نسبت داده می شود را تهمت تلقی نمود. مواد ۶۹۷ و ۶۹۹ قانون تعزیرات انواع تهمت ها را توضیح داده.
      بعلاوه ادعای عروس شما صرفا در برگه است و به مرحله دادسرا یا دادگاه نرسیده است و تهمت کیفری تلقی نمی شود.
      با ما همراه باشید

  30. شیما گفت:

    سلام، خسته نباشید
    در مورد توهین و فحشی فروشنده لوازم خانگی به خاطر پس دادن کالا، آیا به تعزیرات امکان شکایت هست؟گرون فروشی هم کرده، میخواستم ببینم برای توهینش هم تعزیرات ایا رسیدگی میکنه یا برای توهینش باید جدا به دادگستری شکایت کرد؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز.
      برای توهین تعزیرات صلاحیت رسیدگی ندارد. بلکه باید به دادسرا مراجعه شود.
      برای گرانفروشی باید به تعزیرات مراجعه شود.
      با سپاس از همراهی حضرتعالی

  31. ستارا گفت:

    سلام در خلاصه پرونده خیانت در امانت بنده که با یه قراردادکپی طرح دعوا شده زده شده وقت نظارت به لحاظ عدم وصول پاسخ استعلام از مراجع قضایی وشبه قضایی تجدید و برای ۲۵ خرداد تعیین شده! این یعنی چی؟ استعلام چی هست از کجا بفهمم؟ شبه قضایی یعنی کجا؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز
      یعنی باید صبر بفرمایید پاسخ استعلام به شعبه ای پرونده شما در آنجاست برسد.
      مراجع شبه قضایی مثل هیات های حل اختلاف کارگر و کارفرما و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است که رسیدگی آنها بیشتر اداری است.
      استعلام هم بنابه تشخیص دادیار یا بازپرس پرونده است و برای به نتیجه رساندن پرونده است.
      ممنون که با ما همراه هستید.

      • ستارا گفت:

        سلام ممنون و متشکر. میتونه استعلام از مکالمات تلفنی دونفر که ادعا کردن هم رو نمیشناسن باشه یعنی استعلام از مخابرات جز این استعلام از شبه قضایی هستش؟

        • کارشناس سایت مهداد گفت:

          سلام.
          وقت بخیر مخاطب عزیز سایت مهداد
          عنایت بفرمایید که استعلام از نهادها و سازمان های گوناگون در اختیار مقام محترم قضایی است. بنابراین حضرتعالی می توانید شفاهی خواهش بفرمایید.اما مقام قضایی تکلیفی ندارند خواسته شما را اجابت کنند.
          ممنون با ما همراه هستید

  32. بهمن گفت:

    سلام خسته نباشید خواهر خانم بنده یک عکس از من با یک خانم دیگه پیدا کرده و الان چند جا عکسو نشون داده و باعث ابروریزی من شده من چطور میتوانم از ایشان شکایت کنم و ایا ب نتیجه میرسد ممنون میشم پاسخ منو بدیم

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام و وقت بخیر مخاطب محترم سایت مهداد

      سوال حضرتعالی چندان مفهوم نبود.. یعنی خواهرخانم شما با این عکس به شما تهمتی زده و خواسته بگوید با کس دیگری رابطه داشتید؟
      اگر چنین باشد این عمل جرم افترا است زیرا رابطه نامشروع جرم است و دارای مجازات می باشد. وگرنه صرف عکس نشان دادن جرم به معنای دقیق کلمه نیست.
      با ما همراه باشید

      • بهمن گفت:

        ممنون که جواب داددین ایا ب چندتا عکس میتوان رابطه نامشروع رو ثابت کرد

        • کارشناس سایت مهداد گفت:

          سلام مخاطب عزیز
          وظیفه ما پاسخگویی به سوالات شما و همه کسانی است که سایت مهداد را متعلق به خودشان می دانند.
          با چند عکس خیر… اما به عنوان قرینه در کنار سایر دلایل ممکن است قابل اثبات باشد.
          برادر بزرگوار به عنوان یک پیشنهاد خدمتتان عرض می کنیم خواهشا خارج از چارچوب خانوادگی تان با هیچ خانمی عکس نگیرید. شاید شما هیچ نیت بدی نداشته باشید اما دیگران از این مساله سواستفاده کنند و باب تهمت باز شود….
          با ما همراه باشید

          • بهمن گفت:

            شرمنده من چه راه چاره ای دارم از دست این مشکل خلاص بشم زندگیمو زنمو دوسدارم نمیخوام زندگیم خراب بشه

          • کارشناس سایت مهداد گفت:

            سلام مجدد
            اول از همه اینکه توکلتان به خدا باشد. ان شاالله که مشکلی پیش نمی آید.
            ثانیا اگر خانم شما هم به شما اطمینان دارد و علاقه مند هستند چندان جای نگرانی نیست.
            اگر هم خطایی در گذشته از شما سر زده باشد و الان توبه کرده باشید مطمئنا شما را خواهد بخشید.
            میزان هوشیاری و درایت همسرتان الان باید نمایان شود. شاید خواهرش نسبت به زندگی شما و همسرتان حسادت می ورزد و می خواهد با این کار زندگی شما را خراب نماید.
            مجددا از شما برادر بزرگوار خواهشمندیم به هیچ وجه خارج از روابط خانوادگی با نامحرم عکس نیندازید تا با این قبیل مشکلات روبرو نشوید…
            با ما همراه باشید

          • بهمن گفت:

            خانم بنده سه ماهه رفته خانه پدرش و درخواست مهریه و نفقه کرده دادگاهم حکم ب پرداخت داده من هم درخواست عدم تمکین دادم ایا با نشان دادن چندتا عکس خانم بنده میتواند درخواست طلاق بدهد ایا من راهی برای بازگرداندن ایشان دارم

          • کارشناس سایت مهداد گفت:

            سلام
            در این برهه زمانی تنها راه حل دلجویی از ایشان است. به خدا توکل کنید و تمام تلاش خود را نمایید که اعتماد از دست رفته همسرتان را بدست بیاورید. تنها راه حل اظهار واقعی علاقه و محبت نسبت به همسرتان است. با چند عکس امکان طلاق گرفتن وجود ندارد اما با عسر و حرج ناشی از آن یا اکراه ایشان از شما بله امکان پذیر است.
            خیلی صحبت از قانون نفرمایید. زندگی مشترک خیلی قانون بردار نیست. قانون واقعی حفظ آن محبت و عشق است.
            با ما همراه باشید.

          • بهمن گفت:

            ایا دادگاه با درخواست تمکین من موافقت میکند تمام شرایط زندگی را فراهم کردم

  33. .. گفت:

    با سلام یکی از بستگان نزدیک (اعضای خانواده) به بنده اتهام دزدی-مقداری پول- زده و بنده به هیچ روشی نتوانستم قانعشون کنم ایا تشکیل پرونده میتونه کمکی در این زمینه کنه و امکان شاکی بودن بنده در این پرونده وجود داره؟ تشکیل پرونده صرفا برای اثبات حرفم پروسه احمقانه ای نیست؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم سایت مهداد
      اینکه نمی خواهید یک پرونده به پرونده های موجود در دستگاه قضا اضافه بفرمایید جای شکرش باقی است… اگر تهمت آنها در مورد دزدی جدی تر شد حتما می توانید از طریق مراجع قانونی شکایت بفرمایید.
      با سپاس از همراهی شما

  34. نازنين گفت:

    سلام وقت بخير
    ٢ سال و نيم هست كه اقايي كه در گذشته ي من بوده براي من مزاحمت ايجاد ميكنه از راه هاي مختلف، پياماي فحاشي ركيك ميفرسته تهمت ميزنه و تهديد ميكنه از شماره هاي مختلف زنگ ميزنه هر يه مدت يبار، تو اينستاگرام با ايدي هاي مختلف مزاحم ميشه. من هيچگونه ارتباطي ندارم باهاش اما ايشون دقيقا دو سالو نيم هست مزاحم منه به خانوادش گفتم پدرش قول گرفته تكرار نشه اما هربار از يه راهي مزاحم زندگي و ارامش من ميشه
    تهديد كردم كه بخاطر تهمت و فحاشي اعاده حيثيت ميكنم
    بارها خواستم شكايت كنم اما بخاطر ابرو و شان خانوادگي كه دارم و چون پدرم هم نميدونن قضيه رو اما مادرم ميدونن شكايت نكردم
    همه ميگن دادگاه رفتن داره نامه حتي براي تو هم مياد به ادرس خونتون و ب.رت متوجه ميشه..
    به من بگيد من واقعا چكار كنم ؟ راهي هست بدون اينكه خانواده متوجه بشن شكايتم رو انجام بدم؟ براي من پرونده تشكيل ميشه؟؟؟ پرونده كيفري منظورمه؟
    خواهش ميكنم لطفا كمك كنيد واقعا راهي هست بتونم با قانون طرفش كنم، فقط نميخوام پدرم متوجه بشن
    ترسم از فهميدن پدرم و اگر احظاريه بىاي حضور من در دادگاه بفرستن بياد به ادرس خونمون!

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز سایت مهداد
      با تبریک ۴۰ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید عرض کنم شما اصلا لازم نیست که آدرس منزل خودتان را برای ارسال احضاریه ها اعلام نمایید. بلکه می توانید نشانی دیگری را اعلام نمایید.
      در ضمن الان اگر در سامانه ثنا ثبت نام بفرمایید احضاریه ها در آن سامانه قابل رویت است و پیامکی به اطلاع شما می رسد.
      تا زمانی هم که شما شاکی باشید پرونده کیفری علیه شما تشکیل نخواهد شد. ببخشید به عنوان یک توصیه عرض می کنم…. خواهشا دیگر در روابط خارج از خواستگاری و زوجیت با فردی تعامل نداشته باشید. مسلما نتیجه بدتری به بار خواهد آمد.
      با ما همراه باشید

  35. محمد گفت:

    سلام، خسته نباشید،
    من خرداد ۹۷ واسه یه مزاحمت تلفنی به دادگاه منطقه شکایت کردم بعد از گذشت حدود ۸ماه قاضی پرونده تنها یک بار مرا خواسته وسوالش هم این بود که از متهم شکایت داری یا نه، خب پدر بیامرز اگه شاکی نبودم میومدم دادگاه چیکار،
    بعد از این همه مدت هنوز قاضی پرونده طرف یا متشاکی رو احضارنکرده، حال من باید چیکار کنم؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز سایت مهداد
      ممنون که با ما همراه هستید. مطمئنا پرونده در وقت احتیاطی قرار گرفته و هنوز به نتیجه نرسیده است. در مزاحمت های تلفنی باید پرینت تلفن ها نزد قاضی برده شود و قاضی استعلام صاحب آن شماره را انجام می دهد. اگر این اقدامات هم انجام نگرفته بود شاید قاضی محترم فراموش کرده است. حتما به شعبه مربوطه مراجعه بفرمایید و پیگیری نمایید.
      با سپاس از همراهی شما

  36. مصطفی گفت:

    باسلام
    یسوال داشتم از بنده از طریق آگهی استخدام کلاه برداری شده به مبلغ ۱۵۰ هزارتومان چطوری میتونم پولم رو پس بگیرم میشه راهنماییم کنید

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم سایت مهداد
      ممنون که با ما همراه هستید.
      باید به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه بفرمایید و شکایت خود را مطرح نمایید.
      لازم به ذکر است دلایل وقوع جرم را هم باید در شعبه نزد دادیار یا بازپرس محترم ارائه نمایید.
      اگر کلاهبرداری ساده باشد یا رایانه ای بنا بر هر کدام دلایل متفاوت می شود.
      با سپاس از همراهی شما

  37. مریم زارع گفت:

    سلام خسته نباشید بنده راننده اسنپ هستم یک مسافر رو ب مقصد رسوندم وسایلی همراهش بود ک همه رو پیاده کرد الان شکایت کرده ک کوله پشتیش ک دو تا گوشی آیفون با جعبه داخل کیف بوده ک من دزدیدم در صورتی که دروغ هست کلانتری رفتم و اضهاراتم رو نوشتم اگه پرونده ب دادگاه فرستاده بشه ممکنه بنده واقعا مقصر بشم؟من مطمئن هستم ک اون کوله پشتی رو از ماشین من برداشت هیچ شاهدی هم نداره

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم سایت مهداد
      برای متهم کردن دیگری باید دلیل کافی وجود داشته باشد. وگرنه صرف ادعا نمی تواند موجب محکومیت کسی شود.
      نگران نباشید. ان شاالله برای شما مشکلی پیش نمی آید.
      با ما همراه باشید

  38. مهدیه حسینی گفت:

    با سلام.بنده ازکارفرما شکایت کردم و به من تهمت دینی زده و به کمیته انضباطی معرفی کرده میتوانم به مراجع قضایی شکایت کنم بعنوان شاکی خصوصی؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز سایت مهداد
      تهمت دینی اگر منظور تهمت دزدی است بله. در قالب شکایت جرم افترا شما می توانید با ادله کافی شکایت بفرمایید.
      با ما همراه باشید

      • مهدیه حسینی گفت:

        از طریق رییس بالاسری بنده نامه زده به این مضمون فحاشی علیه دین !!!درصورتی که کاملا کذب است!وگفته شاهد داره و چون بنده درشکایت هستم قصد تهمت دارد و اخراج
        ممنون از پاسخگویی سریعتون

        • کارشناس سایت مهداد گفت:

          سلام مجدد
          نمی توان بدون دلیل و مدرک کافی علیه کسی شکایت کرد.
          نگران نباشید. ان شاالله مشکلی پیش نمی آید
          با ما همراه باشید

  39. علی امیری گفت:

    سلام ,با یک شرکت خدماتی قرار داد بستم که ٣۵/ پورسانت شرکت باشد بقیه واسه خودم و تعهد دادم که در صورت لغو قرارداد ۵٠٠تمن بدم, شناسنامه و کارت ملی من هم دست شرکته,اما بعد از مدتی از ما پورسانت۴۵/میگیرن, چون ٧نفرهستن ,و با همه دعوا و تو هین و تهدید میکنن, حالا من ,قرار داد و مدارک من دست شرکته, چطوری و کجا از شرکت شکایت کنم ؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      می توانید طرح دعوای حقوقی الزام به اجرای مفاد قراردادیا تخلف از مفاد قرارداد را از دادگاه حقوقی بفرمایید.
      ممنون که با ما همراهید

  40. علی مهران گفت:

    سلام عرضم به حضورتون که پدر و مادر من به من تهمت دزدی زدن بدون اینکه دلیل محکمی داشته باشن.من از تهمتاشون فیلم هم گرفتم ایا میتونم شکایت کنم و نتیجه و مجازاتش چی هستش؟
    ممنون میشم پاسخ بدین.

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      حواستان باشد از چه کسانی شکایت می نمایید… شاید در دعوا یکسری صحبت ها گفته شود ولی نهایتا والدینتان هستند.
      جرم افترا است و مشمول ماده ۶۹۷ تعزیرات می شود اما واقعا انتساب جرم مدنظر آنها نبوده است.
      با ما همراه باشید

  41. ابراهیم گفت:

    باسلام .خدمتون عرض کنم گوش تلفن همراه من که در حین حرف زدن بودم یکی از پرسنل بیمارستان از پشت سر بامن برخورد کرد وگوشی از دستم افتاد صدمه واردشد وآن پرسنل گفت درستش می کنم ولی کار را انجام نداد و خودم تعمیرش کردم حالا قبول نمی کنه هزینه رو بده چکار کنم

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز
      شما می توانید با دلایل کافی دعوای مسئولیت مدنی را در دادگاه حقوقی مطرح بفرمایید. در سامانه ثنا ثبت نام بفرمایید و از طریق آن اقدام نمایید.
      با سپاس از همراهی حضرتعالی

  42. Yasaman گفت:

    سلام يك سوال داشتم در يك شركت مشغول به كار بودم دوهفته گذشته كارفرما من را صدا مي كند و به من توهين ،أفتوا و تهمت مي زند و سپس آبروي من را مي برد در بخشي از اين اتفاقات همكار من در اتاق حضور داشته است ميتوانم از كارفرما شكايت كنم

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      شما با دلیل کافی امکان شکایت دارید. ولی اگر از طریق مصالحه حل می شود خود را به دردسر نیندازید.
      با ما همراه باشید

  43. الهام گفت:

    باسلام چندروز پیش با یکی از دوستان صمیمی ام کلی درد و دل کردم و همه رازهایم را گفتم اما او از تمام دردودل های من اسکرین برداشته و به شخصی که من ازاو در میان دردودل هایم صحبت کردم تمام اسکرین هارا ب او نشان داده آیا میتوان به جرم سواستفاده از اعتماد و برداشتن اسکرین از دوستم شکایت کنم؟؟؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز سایت مهداد
      ممنونیم که ما را انتخاب نمودید. باید عرض کنم که مسئولیت دوست شما بیشتر اخلاقی است. اگر ناشی از این افشای سر خسارتی به شما رسید می توانید دعوای جبران خسارت را مطرح بفرمایید و جنبه کیفری نمی توان برای آن متصور شد.
      با ما همراه باشید.

  44. حسین اکبری گفت:

    چند نفر از همسایه که پسر جوان دارن مست کردن و به خانه من حمله کردن من شب کار بودم درهای خانه را می شکنند و به خانومم و خواهرم فحاشی گری کردن تا حال خانه من اومدن باید چکار کنیم لطفا راهنمایی کنید

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز.
      به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه بفرمایید و در قالب شکایت توهین. تخریب و ورود به عنف به منزل مسکونی شکایت خود را مطرح بفرمایید.
      با ما همراه باشید

  45. آمنه گفت:

    سلام و عرض ادب
    ۴بهمن باخانمی تازه آشنا شده بودم وبه منزلم دعوت کردم که متاسفانه طلاهایم رو دزدید،از اوشکایت کردم،خیلی تهمت ناموسی به شوهرم و یکی از اقوام من زد با اینکه اولین بار بود همسرم رو میدیدوکاملا غریبه ست،در حضوربازپرس پرونده اعلام کرد که حاضره پول طلاهارو بده،با این وجود پرونده به دادسرا رفته،تکلیف من با این خانم چیست هم دزدی هم تهمتهایش،که روان من را بکلی مخدوش کرده،آیا برای تهمتهایش بغیر از دزدی میتوانم پیگیر باشم،آیا با وجود شاهدهایم در کلانتری امکان مختومه شدن پرونده هست با توجه به اینکه افراد سرشناس زیادی رو به کار گرفته که در کلانتری به او کمک شود،البته بازپرس پرونده گفت با این کارش من بیشتر پیگیری میکنم،
    سپاسگزارم از شکیبایی شما در پاسخگویی.

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز سایت مهداد قوه قضاییه
      ممنون که ما را انتخاب نمودید.
      باید عرض کنم علاوه بر شکایت سرقت می توانید شکایت افترا را نیز مطرح بفرمایید. البته. با دلایل کافی مانند شکایت شاکی و …
      نگران نباشید. ان شاالله مشکلی پیش نمی آید.
      با ما همراه باشید

  46. آمنه گفت:

    سلام و عرض ادب
    باخانم جوانی آشنا شدم و به خانه ما برای دوستی بیشتر آمد اما متاسفانه طلاهای مرا که صبح همانروز نشانش داده بودم دزدید،وقتی شکایت ما به کلانتری رسید در حضور بازپرس و چند نفر دیگر اذعان کرد که پول طلاهارو میده،اما تهمتهای ناموسی به همسرم که بسیار انسان باشخصیتی ست زد حالا من به شدت شاکی هستم کار به دادسرا رسیده آیا دادستان با شواهدی که دارم میتواندحق مرا بگیرد،درضمن برای تهمتها چه کنم؟

  47. علی گفت:

    سلام و عرض ادب
    برای شکایت از دادیار دادگاه انقلاب که برخلاف قانون و روند پرونده عمل میکنه درصورتی که ایشون فقط مجری هستن تو مرحله ای که بهشون واگذار شده به کجا باید مراجعه کنم؟ چون متاسفانه اونجا هیچ کس جوابگو نیست و احساس میکنن آزادی عمل مطلق دارن.
    خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز سایت مهداد
      ممنون از اعتماد شما.
      دادسرای انتظامی قضات برای رسیدگی به این امور است. اما قبل از آن خواهشمندم دقیقا بررسی بفرمایید که واقعا خلاف قانون عمل شده یا خیر. زیرا بعضا اطلاعات بزرگواران کامل نیست و صرفا مبتنی بر حدس و گمان است.
      ممنون از همراهی شما

  48. حسین گفت:

    سلام و عرض ادب

    برادر بنده بدلیل ندادن نفقه سالها فراری بود تا اینکه ی روز ماشین بنده دست داداشم بود که در خیابون برادر خانمهاش جلوشو سد میکنن و با اجسام سرد اقدام به شکستن شیشه ها و بدنه ماشین میکنن و همونجا پلیس میاد و گزارشو مینویسه و برادرمو بخاطر جلبش میبرن کلانتری .
    حالا بنده رفتم بخاطر ماشینم شکایت طرح کردم تا کارشناسی بشه و از پارکینگ دربیارم ولی قضات محترم فرمودن که باید برادرم خودش بیاد در حالیکه ماشین به اسم خودمه .

    حالا هم داداشم بخاطر جلبش نمیره من موندمو راه چاره

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

    سند ماشین به اسم خودمه

    سپاس

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      برادرتان برای تکمیل تحقیقات و اینکه راننده ماشین بوده باید در دادسرا حضور پیدا نماید. وگرنه تحقیقات ناقص باقی می ماند.به مرجع محترم قضایی حق بدهید. هر چند شما هم تقصیری ندارید. پس صبور باشید.
      با ما همراه باشید.

  49. کارشناس سایت مهداد گفت:

    مخاطب محترم جرایم مشهود در قانون تعریف مشخص دارد. شاید شهروندان هم در برخی جرایم بتوانند در حکم ضابط عمل کنند.

  50. کارشناس سایت مهداد گفت:

    سلام مخاطب محترم
    خیر. از این کارها جدا خودداری بفرمایید. مزاحمت از هر نوعی قبیح و حق الناس است.

  51. علیرضا گفت:

    سلام و خسته نباشید
    ۲ تا سوال دارم
    سوال اولم اینه که میشه برای مزاحمت تلفنی ک ۱ سال پیش صورت گرفت رو الان پیگیری کرد و از طرف مقابل شکایت کرد
    سوال دومم فوش دادن ب ناموس فرد پشت تلفن چه جرایمی رو ب همراه داره

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز سایت مهداد
      ممنونم که با ما همراهید.
      مزاحمت تلفنی در ماده ۶۴۱ قانون تعزیرات آمده و جرم غیر قابل گذشت است و مشمول مرور زمان نمیشود. بنابراین می توانید شکایت را به عمل آورید. اما دلایل جرم ممکن است قابل دسترسی نباشد.
      توهین که محقق است و مزاحمت تلفنی هم محسوب می شود.
      اگر سوال دیگری هم بود در خدمتم.

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز سایت مهداد
      ممنونم که با ما همراهید.
      مزاحمت تلفنی در ماده ۶۴۱ قانون تعزیرات آمده و جرم غیر قابل گذشت است و مشمول مرور زمان نمیشود. بنابراین می توانید شکایت را به عمل آورید. اما دلایل جرم ممکن است قابل دسترسی نباشد.
      توهین که محقق است و مزاحمت تلفنی هم محسوب می شود.
      اگر سوال دیگری هم بود در خدمتم.

  52. ارشام گفت:

    دو نفر من رو مورد ضرب و جرح قرار دادند که یک نفر از انها با چاقو به من اسیب رساند و یک نفر دیگر من رو زمین زد که باعث شکستگی دست من شد که نامه پزشکی قانونی دارم که متهم پس از احضار شدن به دادگاه شاهد جعلی اورده و قضیه را منکر میشود ایا من میتونم از قاضی بخوام از طریق مخابرات اطلاعات مکانی شماره تلفن شاهد رو استعلام کنه تا مشخص بشه شاهد در اون ساعت اونجا نبوده در ضمن من خودم یک شاهد دارم که ماجرا رو دیده و در دادگاه اظهار کرده و درست است که بر ای اثبات جرم حتما باید دو شاهد وجود داشته باشد ایا اگر نتوانم جرمشون رو ثابت کنم می تونن به جرم تهمت و افترا از من شکایت کنند

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      اگر شهود شما ماجرا را درست تعریف کنند و جواب پزشکی قانونی برای کشف حقیقت راه گشاست. نگران نباشید. برای شهود طرف مقابلتان می توانید جرح شاهد نمایید و عدم اعتبار آنها را با هر دلیلی اثبات بفرمایید.
      تحقق جرم افترا شرایطی دارد. برای آشنایی با آنها به مدرسه توهین و تهمت مراجعه فرمایید.
      با سپاس از همراهی شما عزیزان

  53. علیرضا محمدی گفت:

    حدود یکماه پیش سه تن از آشنایان(دامادم و دو برادرش) به درب منزل ما مراجعه کردند و بدلیل اختلافی که ایجاد شد با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند. برادران وی در حضور پلیس و مامور حراست منازل سازمانی به من تهمت کلاهبرداری زدند و گفتند که سر برادرشان را کلاه گذاشته ام. ضمنا با ایجاد سر و صدا باعث تجمع همسایه ها شدند و نهایتا با دستور پلیس مسئله خاتمه یافت. من از دو برادر به اتهام توهین و مزاحمت شکایت کردم و در دادسرا گفتم اگر عذرخواهی کنند ، رضایت خواهم داد که ایشان حاضر به عذرخواهی هم نشدند، در تحقیقات هم مامور پلیس ۱۱۰ و هم مامور حراست نوشتند که آنها مرا کلاهبردار خطاب کردند و بر ایجاد مزاحمت و سروصدا هم شهادت کتبی دادند. متاسفانه دادیاری علیرغم موارد فوق آنها را تبرئه کرد دلیل تبرئه را بصورت زیر بیان نموده است
    در خصوص شکایت … علیه …. دایر بر افترا و مزاحمت این دادیاری حسب اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به اینکه در خصوص افترا الفاضی که دلالتی صریحی به انتساب جرمی به شاکی توسط متشکی عنهم بیان نشده است و با توجه به اینکه متشکی عنه به درب منزل شاکی جهت صحبت در خصوص مشکل برادرشان رفته بودندکه دلالتی بر مزاحمت ملکی نمیکند و با در نظر گرفتن اصل برائت بیان شده در اصل ۳۷ قانون اساسی و ماده ۴ قانون آیین دادرسیکیفری مصوب ۱۳۹۲ و مشتندا به مواد ۲۶۴ و ۳۶۵ قانون آیین دادرسیکیفری مصوبه ۱۳۹۲ قرار منع تعقیب بجهت فقد دلایل کافی مبنی بر وقوع بزه صادر میکند.
    یعنی شهادت پلیس ۱۱۰ و مامور حراست مبنی بر ایجاد سروصدا و تجمع همسایگان، کاهبردار خواندن بنده و ایجاد ترس و لرز در اعضای خانواده همگی ارزشی ندارند.
    چرا چنین حکمی با وجود اقرار کتبی شهود که یکی مامور ۱۱۰ و یکی مامور حراست بوده ، صادر شده است.
    آیا اعتراض به حکم تاثیری دارد؟ لطفا راهنمایی نمایید.

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم سایت مهداد.
      در وهله اول تشخیص مقام محترم قضایی این بوده است. اما شما هم حق اعتراض دارید و می توانید نسبت به قرار صادره در دادگاه صالح اعتراض بفرمایید.
      با سپاس از همراهی حضرتعالی

  54. علیرضا محمدی گفت:

    میبخشید من مجددا سوال را مطرح میکنم. در تمام مواردی که مردم از شما سوال می کنند، میدانند که تشخیص نقام قضایی این بوده است. ولی سوال این است که آیا چنین تشخیصی صحیح است؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مجدد. جسارتا بنده تمام ابعاد پرونده را نمی دانم و فقط نوشته شما را خوانده ام.
      بنابراین ممکن است معتقد باشم حق با شماست و بعد با بررسی بیشتر پرونده نظر دادیار را تایید کنم.
      با ما همراه باشید.

  55. الناز محمدی گفت:

    سلام و خسته نباشید ما اختلاف خانوادگی داریم و درهمین رابطه خواهر و دایی همسرم در پیامک شدیدا به بنده با الفاظ ناموسی و رکیک(که گویا حالت تهمت و افترا دارد و باید ثابت کنند که من…) توهین کردند خیلی زشت و غیرقابل بازگو میباشد.
    میخواهم بدانم الان که سازش نکردم و از آنها وثیقه و ضمانت گرفته شده جرم آنها چیست ؟(فوحش-استفاده از الفاظ بسیار بسیار رکیک و ناموسی و تهمت زدن به بنده که من قبل ازدواج کارم…)

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      جرم می تواند توهین یا افترا باشد . در برخی موارد هم قذف است.
      ممنون از همراهی شما

  56. مريم گفت:

    سلام فاميلاي همسر من سال ٩١ براش پاپوش درست كردن و ازش شكايت كردن كه فلاني ماشيناي مارو آتيش زده تا حالا دو بار شكايتشون رد شده حتي شوهرم چن تا شاهد برده كه اونروز اونجا نبوده و يه شهر ديگه بوده حالا بعد ٧ سال دوباره شكايت كردن و دادگاه شكايتشون قبول كرده و شوهرم به سه سال زندان محكوم كردن بخاطر گناهي كه نكرده بنظرتون ما چكاري ميتونيم انجام بديم؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم سایت مهداد
      اگر دلیل و مدرکی مبنی بر اینکه ایشان بی گناه است و شاهدی وجود دارد حتما پیگیری بفرمایید و دلایل بی گناهی همسرتان را به دادسرا یا دادگاه ارائه بفرمایید.
      با سپاس از همراهی شما

  57. سمیرامیس گفت:

    با سلام و احترام
    من کارمند مالی یک مجموعه تولیدی خصوصی هستم . بخاطر شرایط کاری پیش آمده مدتی مستقیم با مدیرمالی مجموعه رو پرژه ای کار کردم . که همین امر باعث رفت آمدهای بیشتری با ایشان تنها در محل کارم شد . اون هم کاملا در دید بقیه همکاران . کم کم تهمت و افترای اطرافیان که همکارانم هستند شروع شد . خیلی صریح به من تهمت رابطه با مدیرمالیم دادند … روح و روان من ریختن بهم . باعث شدن نتونم رو پروژه ام ادامه بدم و تمرکز رو کارم ندارم . دیگه نمیتونم تو این مجموعه به کارم ادامه بدم ولی قبل از رفتن میخوام ازطریق مراجع قانونی اقدام و شکایت کنم . چطور میتونم شکایت کنم لطفا راهنمایی کنید .

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      اگر تهمتی را زدند که جرم باشد جرم افترا محقق شده است. اگر هم نه مسئولیت اخلاقی دارند.
      با ما همراه باشید.

  58. وفاسراج گفت:

    سلام و عرض ادب,خدمتتون عرض کنم من ب عنوان فروشنده توی یه مغازه ای مشغول ب کار بودم,بعد از چند ماه صاحب مغازه به من تهمت دزدی زده و گفته دوربینا ثبت کرده,هر چی میگم منم ببینم فیلمارو میگه بیا دادگاه و تهدید میکنه,ولی من نه دستم کجه نه نون حروم خوردم,الان یه ماهه استرس دارم نمیخوام کار ب دادگاه بکشه ولی طرف فقط داد و بیداد میکنه و میگه مزاحم خانواده م نشین,امروز همسرم فهمید و گفتش باید شکایت کنی زندگیم در خطره نمیدونم چکار کنم,بعد چون من عرب هستم ب هر کی میگم میگه شکایتم بکنی حق و بهت نمیدن

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز
      سال جدید رو پیشاپیش تبریک عرض می کنم.
      وقوع جرم ارتباطی به عرب و عجم و فارس و غیر فارس ندارد. اگر صاحب مغازه با علم به شما تهمت می زند مجرم است و جرمش افترا است.
      نگران دادگاه هم نباشید
      با ما همراه باشید

  59. A-R گفت:

    با سلام
    خدمتتون عرض کنم در تاریخ ۹۷/۷/۱۵ در حیاط بیمارستان فردی خواهر مرا کتکاری نمود وصورتجلسه پلیس ۱۱۰ وگواهی پزشکی قانونی وشاهدین هم به شعبه بارپرسی احضار وشاهدت خود را اعلام نمودند ولی تا کنون که الان بیست ونهم اسفند نود هفت می باشد هنوز برای یکبار هم متهم پرونده رو احضار ننموده اند
    چند ماه پیش می گفتند بروید خودمان خبرتان می کنیم اما وقتی خودم مراجع نمودم می گفتند متهم مراجعه ننموده است
    بنده حس می کنم که رئیس دفتر آن شعبه در مورد پرونده کوتاهی می کند وکم کاری میکند بنده یکبار به قاضی پرونده موضوع رو گفتم با عصبانبت فرمودن نحوه رسیدگی همینجوری هستش
    آیا پس ازگذشت شش ماه از پرونده آیا روند همیجوری هستش که یکبار هم متهم احضار نشود.
    ممنون راهنمایی فرمایید

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      اگر دلایل کافی هست و باید متهم احضار شود و نیامده حق با شماست. می توانید با سرپرست دادسرا مساله را در میان بگذارید.
      یا با قسمت حفاظت دادسرا…
      با ما همراه باشید

  60. S.a گفت:

    سلام خسته نباشید من یک دانش آموز کنکوری هستم و امثال مشغول درس خواندن باید باشم
    اما پدری دارم که اصلا ما را درک نمی‌کند و میخواهد که مادرم را به زور با خودش به مسافرت ببرد
    و مادرم هم من را تنها در خانه نمی‌گذارد
    پدرم هم دائما به من و مادرم بی احترامی کرده و به ما ناسزا می‌گوید
    ۲۰ سال است که همین طور با ما برخورد می‌کند و ازارمان می‌دهد ایا میتوانم به خاطر توهین ها و زورگویی به افراد بالغ از او شکایت کنم؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب عزیز
      خدا قوت
      سال نو مبارک
      ان شاالله بهترین نتیجه را بگیرید…
      ایشان پدرتان هستند و شکایت از ایشان هزینه بردار است…
      به هر حال جرم ارتکابی ایشان توهین است.

  61. بیتا گفت:

    سلام من ساکن تهران هستم و چند وقت پیش متوجه شدم که خانمی از من شکایت کرده ،ب جدم رابطه نامشروع با شوهرش و من اصلا با این اقا در رابطه نبودم،این اقا روی کاغد نوشته که با من دوست بوده و با من به کافی شاپ رفته چندین بار…درصورتی که در شهر دیگری زندگی میکنن و اصلا با من در رابطه نبودن
    چیکار باید کنم

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم سایت مهداد
      سال نو مبارک
      نگران نباشید. شاید تشابه اسمی است. حتما در دادسرا حاضر شوید و سو تفاهم پیش آمده را برطرف فرمایید.
      با ما همراه باشید.

  62. حامدضرابی گفت:

    سلام من مغازه گیم نت دارم شب قبل دونفر واسه کرایه کردن دستگاه ps4مراجعه کردن که من به عنوان ضمانت ازیکی از اونا کارت ملی گرفتم.عکس کارت رو مقایسه کردم خیلی شبیه شخص کرایه کننده بود.شخص کرایه کننده خودشو ساکن یکی از روستا های اطراف معرفی میکرد که اتفاقا یکی از دوستانم ساکن همان روستا بود.ازشخص کرایه کننده پرسیدم که دوستم روآیا میشناسه،گفت آره حتی آدرس خونش رو هم میدونست.خیالم راحت شد دستگاه رو دادم بهش ولی همونجا ازش خواستم باگوشیش باشماره ی من تماس بگیره که شمارشو داشته باشم.تماس گرفت شمارش افتاد روگوشیم.البته یک شماره دیگه هم یکساعت قبل ازاینکه دستگاه رو بهش بدم اومد درمغازه به همکارم داد که باهاش هماهنگ کنم.حالا یک شمارش خاموشه.شماره دیگش که توی مغازه باهام تماس گرفت روشن بود ولی یک خانومی برمیداشت میگفت اشتباه گرفتید حالاهم خط رو دایورت کرده.من باید چیکارکنم؟لطفا راهنمایی کنید

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      سال نو مبارک
      اول مطمئن شوید که آدرس هم اشتباه است بعد شکایت خود را در محل وقوع جرم مطرح بفرمایید.
      با ما همراه باشید

      • حامدضرابی گفت:

        سلام ممنون ازپاسخگویی شما.
        من آدرسی از اشخاصی که کرایه کردن ندارم حتی متوجه شدیم کارت ملی ای که دادن هم مالکش شخص دیگری است فقط شباهت ظاهری داشتند.تنها چیزی که از اونا دارم دوتا شماره است که موقع کرایه دستگاه بامن تماس گرفت که الان خاموشه.رفتم کلانتری افسرنگهبان گفت باید بری دادگاه

  63. Majid گفت:

    درود پروردگار حکیم و مهربان بر شما کارشناسِ ارجمند.
    مطلبی بود که مصدع وقتِ شریفتان شدم تا راهنمایی بفرمائید.
    حدود هفت‌هشت سال پیش، بر اثر حادثه‌ای داماد خانواده‌‌ای فوت میکند، و همسرش به اتفاقِ فرزندانش، در خانه‌ی پدر مادرِ خود ساکن میشود. بعد از گذشتِ چند سال، فرزندانِ این خانم( بخصوص فرزند ارشدش که حالا به سن بلوغ هم نزدیک شده ) اسباب ناراحتی افرادِ خانواده را فراهم می‌کند، در این میان جالب است که مادر، ناحق و بدور از انصاف، دیگران را( فرد یا افراد خانواده‌ی پدریش ) را متهم و مقصر میداند، و از بی‌حرمتی‌ و رفتارِ ناشایست پسرش، آگاهانه حمایت کرده تا جائیکه تکرار این رفتارها و بدبینی‌ها از جانب خانم و پسرش، سبب درگیری و تفرقه در خانواده می شود و ظاهرا این اغماض و گذشتِ پی‌درپی از طرف بزرگانِ خانواده، نه تنها این خانم و فرزندش را به منش و رفتار درست و حسنه، رهنمون نمی‌سازد، بلکه بر رفتار ناصحیح و بدور از منطق مادر و فرزند صحه گذاشته و هر نوع اعمال ناشایست خود را درست و منطقی و امروزی قلمداد می‌کند.
    کارشناسِ عزیز و بزرگوار، اگر لطف بفرمایید، در این زمینه، راجع‌به تمهیدات پیش‌بینی شده در قانون و مقررات مرتبط با خانواده، راهنمایی بفرمایید، بسیار سپاسگزارتان خواهم بود.
    ( توضیحِ پایانی: پدرشوهر این خانم، قیومیت فرزندان را از ابتدا [بعداز فوت پسرش] تا به امروز عهده‌دار بوده است).

    از وقت‌ی که بمن دادید تا این مسئله را خدمتتان مطرح کنم، بی نهایت سپاسگزارم.
    موفق و پیروز باشید.

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      عید مبعث مبارک
      با توجه به مواردی که مطرح فرمودید باید عرض کنم مادر و پسر بیشتر با ضمانت اجرای اخلاقی روبرو هستند تا حقوقی یا کیفری.
      مگر اینکه جرمی مثل توهین و افترا محقق شود که قابل شکایت است.
      سپاس از همراهی شما

  64. رسول گفت:

    باسلام با بیان یان موضوع که پدر من یک کارگاه دارد که دارای زمین گلی بوده و یک زمین کشاورزی روبروی این کارگاه است و یک خیابان ۳ متری بین ما وجود دارد که با وجود بارش های فراوان کنار زمین ما گود شده و ما برای جلوگیری از تخریب دیوار گلی مقداری خاک کنار دیوار خودمان ریختیم که مانع از خراب شدن دیوار گردد با اینکه خیابان موجود ۳ متر است و هیچ تصرفی در خیابان نبوده مالک زمین روبرویی مزاحمت ایجاد کرد و منجر به درگیری شده و زد و خورد شده با توجه به اینکه این مالک هربار مزاحمت ایجاد می کند و حتی یکبار هم سنگ ها و زباله های موجود در زمینش را به درب ورودی کارگاه ما ریخته و ایجاد تشنج و دعوا کرده و هر بار دنبال شر می گردد و ایجاد شر می کند و باعث تحریک و دعوا و تشنج و حکاتی و تحدید به قتل می کند ما باید چه روندی را پیش بگیریم باتشکر از حسن توجهتان

  65. رسول گفت:

    باسلام خدمت کارشناسان محترم
    با بیان این موضوع که پدر من یک زمین کارگاهی دارد که دارای دیوار گلی بوده که روبروی آن یک زمین کشاورزی وجود دارد و مابین این دو زمین یک خیابان خاکی ۳ متری وجود دارد که با وجود بارش های زیاد خیابان سمت دیوار بعلت گود شدن و جمع شدن آب به دیوار نفوذ کرده و ما برای جلوگیری از تخریب دیوار مقداری خاک در کنار دیوار خودمان ریختیم حتی کاری به جاده هم ندارد اما مالک زمین روبرو با فهاشی و احانت و تحدید به قتل باعث متشنج شدن اوضاع شده و باعث درگیری می شود باتوجه به اینکه مالک این زمین در سوابق گذشته هربار باعث شرارت و تحریک برای دعوا می گردد و حتی چند باری سنگ ها و زباله هایی که در زمین کشاورزی اش بوده را به درب ورودی این زمین کارگاهی ریخته و باعث شرارت گردیده و با بیان این موضوع که تابحال چندبار ما از شکایت خود صرف نظر کرده ایم اما هر بار او پررو تر از گذشته عمل کرده لطفا ما را راهنمایی کنید چون این مالک هربار باعث شرارت و تحدید و تحریک می گردد با تشکر

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      اعیاد و سال نو مبارک
      این اقدامات ایجاد مزاحمت در ملک دیگری و تهدید و توهین همه جرم است و با اثبات آن در دادسرای محل وقوع جرم مجازات در پی دارند.
      سپاس از همراهی شما

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      از طریق قانونی و شکایت در دادسرا اقدام شود بهتر خواهد بود.
      سپاس از همراهی شما

  66. علی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من برنج نه سال قبل ازدواج کردم یک هفته قبل ازدواجم باجناقم که با همسرش مشکل داشت و داشت طلاق میگرفت به خانمم زنگ میزنه و میگه مشکل مارو حل کن همسرم میگه بهم ربطی نداره و بعدش باجناقم میگه من زندگیتو خراب میکنمو از این حرفا بعدش من براش زنگ میزنم و گفتم دیگه حق نداره واسه زنم زنگ بزنه
    اگه زنگی بزنه من به حسابش میرسم و تهدید کردم که اگه مزاحمت ایجاد کنی با چند نفر ادم میام سراغت و بعدش باهم حرف زدیم و گفتم اگه کمکی از دستم بر بیاد برای اشتی دادنتون انجام میدم بعدش اون صدامو ضبط کرده بود و من نمیدونستم بعده چند دقیقه با چندتا ادم اومد جلوی خونمون که مثلا حرف بزنه باهام کلی ادم هم دیدن ایشون اومده جلوی خونمون با کلی ادم اون موضوع گذشت تا الان بعده پنج ماه که ایشون داره از زنش جدا میشه و کارای اخره و الان بخاطر اون صدای تهدید من میخواد ازم شکایت کنه
    سوالم اینه ایا میتونه شکایت کنه بعده گذشت پنج ماه ؟؟؟با توجه به ابنکه من تو این پنج ما اصلا ایشون رو ندیدم و هیج اسیبی بهشون نزدم
    ایا من میتونم ازشون شکایت کنم بدای اینکه به خانمم زنگ زده یا اینکه ادم جمع کرده اومده جلوی خونه ما البته جلوی خونه درگیری رخ نداده
    ایا میتونم شکایت کنم ؟؟؟
    ایا ایشون میتونه طبق صدای ضبط شده از من شکایت کنه در صورتی که هیچ اتفاقی رخ نداده ؟؟؟؟؟
    با تشکر

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      اگر ۵ ماه از وقوع جرم گذشته باشد با توجه به ماده ۶۶۹ تعزیرات و مواد ۱۰۴ و ۱۰۶ قانون مجازات امکان شکایت وجود دارد. اما چون دو طرفه بوده معمولا طرفیت به صلح و سازش دعوت می شوند.
      با ما همراه باشید

  67. کوروش گفت:

    باسلام در روزهای اخر سال ۹۷ ساعت ۱۰ صبح یه خانم ودو اقا با بهانه دیدن واحد خالی در واحد مارو زدند من که فکر کردم یکی از همسایه هاست درو باز کردم که به داخل خانه حمله کردن با بستن دهان ودست وپای من وبردن پسرم به اتاق به گشتن خانه وبعد به بریدن النگوهای من پرداختن وگوشی ودسته کلیدوهم بردن کلانتری محل که از این اتفاق خیلی ناراحت شد با جدیت موضوع رودنبال میکرد تا اینکه شبی یه خانمو که سابقه دار بودومشخصات ظاهریش باسارق شبیه بودوگرفتندوازمنخاستند شناساییش کنم که خیلی شبیهش بود ولی کمی شک داشتم فردای اونروز یه شاکی دیگه به کلانتری اومد وخانم شناسایی کرد که همراه دو اقا با همون مشخصات ازش سرقت کردند قاضی دادسرا رای به محکومیت خانم داد ولی اون کتمان کرد براش قرار وثیقه گذاشتن که اومد بیرون ولی من به قاضی گفتم که شک دارم که قاضی با قاطعیت شکمو رد کرد حالا خیلی نگرانم چون ادمای خطرناکی هستند لطفا منو راهنمایی کنیدواینکه اخر این ماجرا به مالم میرسم یا تلاشم بیفایده میمونه گرفتن وکیل در سرعت رسیدگی به پرونده چقدر تاثیر داره

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      وقت بخیر
      برام ماجرایی که برایتان اتفاق افتاد متاسفیم. تلاش ها ان شاالله ثمربخش باشند. اگر اثر انگشت آنها و آثار دیگر جرم باقی مانده باشد خودشان هستند و جای تردیدی نیست. خود دادسرا به این موارد توجه دارد. نگران نباشید.
      با ما همراه باشید

  68. کوروش گفت:

    سلام مرسی از نظرتون

  69. الناز گفت:

    سلام و خسته نباشید
    بارها و بارها بخاطر حفظ زندگیم در مقابل توهین ها،الفاظ زشت و رکیک خانواده همسرم سکوت کردم ولی این سری از خواهر و دایی همسرم بابت پیام های زشت که حاوی فحاشی ناموسی و نسبت دادن من به یک زن خیابانی و همه کاره و…بصورت پیامک شکایت کردم و رضایت ندادم و پرونده دادگاه رفته، همسرم هم بعد دو سال بالاخره به پشتیبانی من درآمد و در کنارم
    فقط میخواستم بدونم جرم این همه تهمت و افترا بی پایه و اساس چیست ؟
    (میدانم ۶تا۱سال حبس و ۷۴ضربه شلاق ولی آیا برای این ها هم به همین شکل است ؟) یا این یا آن

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      سال نو مبارک
      همانطور هم که خودتان می دانید مواردی که فرمودید جرم است و مجازات دارد. غیر از توهین و افترا در مواردی با تشخیص قاضی محترم قذف است. احراز این موارد هم در دادگاه شرط است.
      با ما همراه باشید.

  70. مناره گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من دختری ۳۰ساله هستم ک با اصرار خودم درس خوندم و مشغول به کارم ۱۸ساله پدرم فوت شدن وقیممم هم مادرم میباشد و برادر بزرگترمم هست واینکه دوتا از برادرام ازدواج کردن و ارث خودشونو از طریق بنگاه و تعدادی شواهد گرفتن ما دو خواهر و برادر بزرگتر و مادرم موندیم .برادرم فحش میده زور میگه کتک میزنه میگه نباید سرکار بری اونم توی یه شهر دیگه نه تو شهر خودمم نمیزاره کار کنم اجبار کرده یا باید زندانی خونه باشی یا باید ازدواج کنی منم هیچکدومو نمیخوام میخوام واقعا ازشون جدا شم و تنها زندگی کنم یا پیش برادرای دیگم برم فقط نمیخوام با برادر بزرگم باشم الان راه چارم چیه با این اوصاف کارمم از دست میدم تروخدا راهنمایم کنید

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      برادرتان حق ندارد این برخورد را با شما نماید. ضرب و شتم عمدی جرم است و مجازات دارد. اگر منجر به آسیب شود دیه هم دارد.
      در مورد استقلال از خانواده هم الان مختارید و قیمی هم ندارید… اما به تبعات مستقل شدن از خانواده هم باید توجه بفرمایید.
      سپاس از همراهی شما

  71. Elnaz گفت:

    سلام من مادرم کمی مشکل ضعف اعصاب داره و الکی دعوا میکنه با منو خواهرام و مارو کتک میزنه این آخری هم با دسته ی جارو برقی سر منو شکوند آیا میتونم شکایتی بکنم

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      بله امکان شکایت وجود دارد.
      ولی مادرتان هستند. شاید نیاز به درمان داشته باشند و باید به دکتر مراجعه نمایند.
      با ما همراه باشید

  72. ناشناس گفت:

    سلام بند دختری هستم ۱۹ ساله که توسط شخصی مورد اذیت اینترنتی قرار میگیریم مثل پخش کردن عکس و معرفی کردن من به دیگران به عنوان دختر خراب ایا میشتوانم از این فرد شکایت کنم بدونم اینکه والدینم یا اطرافیانم خبر دار بشوند؟درضمن مدارک کاملی هم علیه اون شخ دارم با تشکر

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم.
      وقت بخیر.
      بله حتما امکان شکایت وجود دارد. الان اکثر ابلاغ ها الکترونیکی شده اند. نگران نباشید. نهایتا آدرس را جای دیگری تعیین نمایید…
      با ما همراه باشید

  73. محمد كاوه گفت:

    باعرض سلام وارادت؛
    تشكرفراوان بابت اطلاع رساني وكمك به هم ميهنان واختصاص وقت گرانبهايتان؛
    بنده ازتاريخ٩٧/٧/١ الي ٩٧/٨/٣٠ بمدت دوماه بعنوان مديرفروش درشركتي مشغول بكاربودم.
    بعدازانقضاي ماه دوم بعلل فراوان، ازشركت به ميل خودخارج شدم امامتاسفانه شركت مذكوربامن تسويه حساب ننمود.
    بامراجعه به اداره كاروتشكيل دومرتبه دادگاه درنهايت راي بنفع بنده صادرگرديدوكارفرمامكلف به پرداخت حق وحقوق دوماهه بنده شد.
    متاسفانه بعدازابلاغ راي هيات حل اختلاف(كه غيرقابل اعتراض ميباشد) دراقدامي ناجوانمردانه كارفرمانسبت به طرح شكايتي مبني برخيانت درامانت ازبنده اقدام كرد(بتاريخ اسفند٩٧).بعدازاينكه توسط تلفن به كلانتري مراجعه كردم افسرمربوطه عنوان كردكه كارفرماعنوان كرده كه تعداد ٥٠٠ برگ كاتالوگ و ١٠٠٠ عددكارت ويزيت نزدمن ميباشدكه بهمين دليل اتهام خيانت درامانت رابمن منتسب نموده است!تنها دليلش نيزشهادت (دروغ)تعداددونفرازكارگرانش ميباشد.
    بنده درمتن بازجويي عنوان كردم كه اصولاكارمن بعنوان فروشنده پخش كاتالوگ ميباشدودرطي مدت يكماه ونيم مبادرت به پخش كاتالوگ نمودم امادرحددويست الي دويست وپنجاه عددوهرمرتبه نيزدرحدودده الي پانزده كاتالوگ،هيچ كارت ويزيتي نيزنزدمن نبوده ونيست.
    ضمن اينكه چراكارفرمابعدازمدت پنجماه بيادامانت خودافتاده است؟وچراتاقبل ازابلاغ حكم نهايي اداره كارچنين ادعايي نكرد؟
    ضمن اينكه رونوشتي ازنامه مهروامضاشده شركت كه به اداره كارارسال گرديده بود وطي آن كارفرماي بنده كلا منكرهرگونه كاركردومسئوليت من درشركت مزبورشده بودراهمراه باتعداددوراي اداره كاربه برگ بازجويي الصاق نمودم وعنوان نمودم كه فقط براي انتقام جويي وفرارازتعهدپرداخت اقدام بطرح شكايت ازمن نموده است.
    افسرمربوطه نيزچيزي درحدود ده روزبعدازتكميل برگه بازجويي ديروزبامن تلفني تماس گرفت واظهارنمودكه كارفرمايت ميگويداگربايك سوم مبلغ قيدشده درحكم اداره كارتوافق ميكني كه منهم شكايتم راپس ميگيرم ودرغيراينصورت پرونده رابه دادگاه بفرستم،درجواب اعلام نمودم كه به دادگاه بفرست.حال لطفابفرماييدكه:
    آياافسرقضايي ميتواندبيش از٢٤ ساعت پس ازتكميل ،پرونده راآنهم بمدت ده روزدركلانتري معطل نمايد؟(لازم بذكراست كه متاسفانه كارفرماباعنايت به وجودآشناياني كه دارداحتمال تباني نيزوجوددارد)
    آياباتوجه بشرح فوق وصرفابخاطرتعدادي كاتالوگ وكارت ويزيت(كه وسائلي مصرفي ميباشند)ميتوان كسي رابه دروغ وباتكيه برشهادت كذب مزدبگيران شركت محكوم كرد؟
    درنهايت آيااين شكايت تاثيري برپيگيري حق وحقوق بنده كه درمرحله صدوراجراييه دراجراي احكام دادگستري ميباشد داردياخير؟
    لطفانظرخودرابرايم درارتباط باشكايت فوق بنويسيد.سپاس ازوقتي كه بمن اختصاص داديد.

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      وقت بخیر
      در مرحله دادسرا جرح شاهد نمایید و ادله کارفرما را زیر سوال ببرید. تماس کلانتری را صورتجلسه نمایید در دادسرا و بگویبد تا شماره تماس های گوشی را چک کنند تا احراز شود….
      توکل بر خدا. ان شاالله مشکلی پیش نمی آید.

  74. علی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده به عنوان پیمانکار در یک کارگاه پروژه ساختمانی میزدم و بعد از ی مدت کار خوابید و من با فیلم برداری از پروژه نیمه تمام و دپو شده ب صورت کلامی کار دپو شده را تحویل مهندسین و پیمانکار اصلی و صاحبکار و نگهبان دادم و کلا از اونجا رفتم. بعد از ۹ ماه مهندس و صاحبکار با من تماس گرفتن اعلام کردن که نگهبان را ک از کارگاه نگهداری میکرد به جرم دزدی گرفتن و در زندان است و بعد از چند وقت نگهبان اعلام کرده که مقداری از مصالح را بنده دزدیدم و مقداری هم خودش برده و به ان اعتراف کرده. مهندس و صاحبکار طی چند ماه بارها با من تماس گرفتن و گفتن قاضی بهشون گفته به بنده بگن بیام و دفاع کنم از خودم. این در صورتی هست ک پروژه را که ساخت ان با من بوده خودشان بی اطلاع من برده و نصب کردن و بعد اینها را ب من گفتن. برای من در این مدت هیچ احضاریه و پیامی نیامده و دائما انها با من تماس میگیرن و همان حرفها را تکرار میکنند. لطفا به من بگید ایا این حرفها که میزنند صحت دارد؟ من بعد از تحویل به هیچ عنوان به انجا نرفتم و از خودم مطمعنم لطفا بعد از خواندن کامل به من بگید مراتب قانونیش چیه و من چکار باید بکنم
    سپاسگزارم

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      شما سامانه ثنا ثبت نام نمودید؟ آیا مهندس و یا صاحبکار نشانی محل سکونت شما را می دانند؟ در اینصورت احضاریه به دادسرا به شما ابلاغ می شود. در غیر این موارد حتما بدون اطلاع دیگر اصحاب پرونده به دادسرا مراجعه بفرمایید و از صحت و سقم اظهارات آنها مطلع شوید.

  75. هادیپور گفت:

    سلام بیست روز پیش وسایل ماشینمو لپ تاپو ایزار و …..
    همه چیو بردن
    چون مسافر بودم کلانتری صورت جلسه و پروندمو گم کرده
    با دزدا واقعا همدستن
    حتی تصاویر دزدام بهشون دادم
    هیچ جوابی بم نمیدن
    من باید چیکار کنم؟

    • کارشناس سایت مهداد گفت:

      سلام مخاطب محترم
      وقت بخیر
      نگران نباشید.به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه نمایید ودلایل و تصاویر را نیز همراه خود داشته باشید و دوباره ضم پرونده نمایید.
      با سپاس از همراهی حضرتعالی

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *